Lokal gastronomiczny powinien posiadać swój własny styl i styl ten musi być odrębny od stylu innych lokali. Chodzi o to, ażeby wyróżnić się na tle konkurencji i ażeby to wyróżnienie było pozytywne. Identyfikacja wizualna Warszawa w kontekście lokalu gastronomicznego zakłada przygotowanie logotypu, karty dań, rozmaite wizytówek, ulotek, skróconych folderów ofertowych, naklejek na samochody, ale często też wizualizacji wewnątrz lokalu.
Wszystkie te elementy muszą do siebie pasować. Muszą być stworzone ze smakiem, z gustem i wyczuciem, niemniej jednak nie mogą być zbyt futurystyczne lub nietypowe, by łatwo było je zrozumieć i powiązać z danym miejscem. Aranżacja lokalu gastronomicznego musi być też komfortowa. Chodzi głównie o wygodę. W takim miejscu klienci muszą się czuć zwyczajnie bardzo miło. Muszą mieć wystarczająco bardzo dużo miejsca, intuicyjny dostęp do baru i do toalet czy miejsca odbioru potraw. Szlaki komunikacyjne w lokalu nie mogą się ze sobą krzyżować, by nie tworzył się zamęt i kłopoty powiązane z poruszaniem się w środku. Znacznie lepiej iść na jakość niż na ilość. Ładna aranżacja to taka aranżacja, która obejmuje wszystkie bardzo istotne aspekty i nie zaniedbuje tego, co istotne. Jeśli zapomnijmy o jakimś elemencie, który w dodatku jest znaczący, to musimy sobie zdawać sprawę z tego, że konsekwencje mogą być bardzo złe, nasz lokal może nie wypadać świetnie na tle konkurencji i tym samym nie zarabiać tyle, ile byśmy chcieli. Identyfikacja wizualna to dla restauracji ważna kwestia i powinno się o tym zastanowić się jeszcze zanim zdecydujemy się ostatecznie otworzyć lokal.
Polecamy: projekt apartamentów hotelowych warszawa.