Jak zareklamować się w sieci? Kiedyś wydawało się to łatwe. Dwadzieścia lat temu, gdy internet w Polsce dopiero raczkował, każda założona strona w mig zyskiwała popularność. Oczywiście nie była to popularność w dzisiejszym rozumieniu tego słowa, bo wejść było góra kilka dziennie.
Zwyczajnie w tamtych czasach niedużo kto dostęp do sieci posiadał, zatem i ruch nie był wielki, prawdopodobnie że prowadziliśmy stronę obcojęzyczną.
Dziś jest przeciwnie. Sieć jest nawet przepełniona różnymi rodzajami serwisów, witryn, portali itd. Rozpowszechnianie strony w internecie tak, ażeby de facto zyskać jakiś efekt, jest o sporo trudniejsze niż kiedyś. Nie wystarczy, że strona internetowa po prostu istnieje. Niby w jaki sposób ludzie mieliby się o niej dowiedzieć? Musimy odwołać się tutaj do wyszukiwarek internetowych, bo to za ich pomocą lwia część internautów dowiaduje się o istnieniu nowych stron. Tak więc wiemy już, że musimy powalczyć o pozycję naszej strony na liście rezultatów wyszukiwania. Czyli: gdy ktoś wpisze frazę, która jest związana z tym, o czym traktuje nasza strona, link do niej powinien pojawić się możliwie jak najbliżej pierwszej pozycji. Dlatego także działania zmierzające do wypromowania strony w sieci to pozycjonowanie stron. Jak dowiemy się za krótką chwilę, by dobrze pozycjonować stronę trzeba się odrobinę znać na rzeczy, no i poświęcić na to nieco czasu albo pieniędzy.
Tak zatem pozycjonowanie to proces, nie jednorazowa czynność. Powinniśmy cały czas walczyć o to, ażeby nie spaść z pierwszej strony wyników wyszukiwania, lub wręcz z pierwszej pozycji (o wiele trudniejsze do osiągnięcia). Aby to osiągnąć, należy głównie dostosować treść naszej strony tak, aby roboty wyszukiwarek chętnie ją indeksowały. Mowa tutaj o tak zwanym SEO, czyli search engine optimization - a więc takiej optymalizacji strony, by jak najlepiej pasowała do algorytmów stosowanych przez silnik wyszukiwarki. Jest jeszcze jeden sposób o którym musimy pamiętać, jest nim tak zwane linkowanie. Chodzi tutaj o pozostawianie w sieci odnośników do naszej strony, np. w katalogach internetowych. Dzięki temu nie tylko ściągniemy do siebie nowych odwiedzających, niemniej jednak też znajdziemy się wyżej w wynikach - wyszukiwarki premiują bowiem te portale, które są popularne w internecie, tzn. bardzo dużo innych witryn zawiera do nich odnośniki (linki).
Więcej: seosklep usługi pozycjonerskie.